Jeg har lavet nogle træningsvideoer som du kan benytte hvis du har lyst. Hvis du i forvejen går på ét af mine hold på Aktivitetscentret Sophielund, vil du opdage at det er primært øvelser du kender, og du kan sammensætte flere af dem for at øge længden på din træning. 

Sørg altid for at have noget skridsikkert på fødderne. Hvis du føler dig usikker ift din balance opfordrer jeg til at du står ved ex. dit stue- eller køkkenbord, eller noget andet der er stabilt og i rimelig højde.

Hvis du føler dig træt eller skidt tilpas, så anbefaler jeg at du venter med at træne, til du har det godt igen.

God fornøjelse

Opvarmning

Her er en video med opvarmning - 5,30 min

Gennemgang af alle kroppens store led grupper og muskler.

Puls

Her er en video med puls - 2,45 min

Fuld fart på så du kan få lidt sved på panden, og lidt for styrke i benene ligeledes – du kan i løbedelen vælge at gå i stedet, hvis det passer dig bedre.

Styrke

Her er en video med styrke - 5 min.

Her skal du bruge en stol, og et sæt håndvægte eller 2 - 1/2 liters flasker med ex. Ris i. Du træner også din balance her.

Dynamisk balance og koordination

Her er en video med dynamisk balance og koordination - 3,00 min.

Det er øvelser der er med til at balancerer dig og hjælper til at få begge dine fødder godt plantet på jorden (grounding)

Stræk og bevægelse

Her er en video med dynamisk balance og koordination - 3,00 min.

Øvelser der vedligeholder og styrker din evne til at balancerer og koordinerer i et rimeligt tempo.

Åndedrætsmeditation

Her er en video med åndedrætsmeditation - 20,5 min.

Meditativ afspænding der træner din evne til at komme tilstede i nuet - du skal bruge en stol eller kunne gøre dig behagelig på ex. gulvet.

Øvelser på stol

Til øvelser på stol, skal man bruge en stol og have skridsikkert fodtøj på.

Balance

Til Balance kan man evt stå et sted hvor det er muligt at støtte sig til noget.